Bugungi kunda “O’zbekiston temir yo’llari” yo’lovchi vagonlar parki asosan O’zbekiston Respublikasi mustaqillikka erishgandan oldin ishlab chiqarilgan vagonlardan iborat, ya’ni, SSSRning Markaziy Osiyo temir yo’l vazirligi borligi paytida.
AO “O’zbekiston temir yo’llari” ba’zi moliyaviy asoratlarga ko’ra MPS SSSR temir yo’l vazirligi qulashi va sobiq Sovet respublikalari SSSR iqtisodiy aloqalarini uzulishi, yo’lovchi vagonlarining global yangilanishi 2009 gacha deyarli qilinmagan, Yaponiya krediti asosida Germaniyadan sotib olingan vagonlardan tashqari.
2009 yildan boshlab, O’zbekiston Respublikasi Prezidentining №PF-1442, 1446, 1668, 1885 PP-2069 farmonlariga kiritilgan “Yo’lovchi vagonlar yangilash” loyihasi asosida O’zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o’rinbosari tomonidan tasdiqlanib, yo’lovchi vagonlar ta’mirlash uchun Toshkent zavodi yangi yo’lovchi vagonlarni qurilishini boshladi, DATK “O’zbekiston temir yo’llari” ushbu vaqtdan so’ng harakatlanuvchi tarkib va yo’lovchi vagonlarini yangilashni boshladi.
Bugungi kunda zamonaviy talablarga javob beruvchi va yo’lovchilarga a’lo darajada xizmat ko’rsatadigan 100 dan ortiq yo’lovchi vagonlar qurilgan.
Bugungi kunda, “O’ztemityo’lyo’lovchi” AJ da yo’lovchilarga xizmatlar ko’rsatish uchun quyidagi yo’lovchi tashish vagonlari mavjud:
SV – uzoq masofalik 18-20 kishilik 2 o’rindiqli kupe vagonlar
SV lyuks – uzoq masofalik 8 kishilik 2 o’rindiqli kupe vagonlar, har biri hojatxona va dush bilan jihozlangan
CMK – uzoq masofalik 36-40 kishilik 4 o’rindiqli kupe vagonlar
CMO – 54 kishilik yotoq uchun mo’ljallangan ochiq turdagi platskart vagonlar
MO – viloyatlar aro qatnaydigan qattiq o’rindiqli vagonlar, “Sharq” va “Nasaf” poezdlarida qulay o’rindiqli vagonlar
CMB – yuk-bagajini tashish uchun bagaj vagonlari
VR – vagon restoranlari va vagon barlari